متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی | دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در غرب تهران، کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی خدمات ذیل را به کلیه افراد ارائه میدهد، بیماران محترم می توانند جهت تعیین نوبت و اطلاع از زمان حضور دکتر شریف نجفی در مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی در غرب تهران با شماره تلفن های مطب تماس بگیرند و هماهنگ نمایند، در وب سایت دکتر شریف نجفی، مطالب و نکات مرتبط با طب فیزیکی و توانبخشی قرار داده می شود تا بیماران محترم و همچنین افراد سالم، جهت مشاوره رایگان اینترنتی بتوانند با مطالعه مقالات موجود در سایت، اطلاعات کسب نمایند.


خدمات کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در غرب تهران، دکتر شریف نجفی:
– نوار عصب و عضله (گردن و دستها ، کمر و پاها)
– درمان غیر جراحی دیسک کمر و گردن
– درمان دستی (مانیپولاسیون) ستون فقرات و مفاصل
– درمان سیاتیک و تنگی کانال نخاعی
– پوکی استخوان
– آرتروز مفاصل و ستون فقرات
– بیماریهای عضلانی و اسکلتی
– تزریقات مفصلی و بافت نرم
– فیزیوتراپی تخصصی
– مگنت تراپی
– لیزرتراپی
– کشش ستون فقرات (Traction)

کلینیک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در غرب تهران دکتر شریف نجفی, فیزیوتراپی - EMG نوار دست و پا, دکتر شریف نجفی , متخصص طب فیزیکی خوب در تهران , بهترین دکتر طب فیزیکی و توانبخشی , متخصص طب فیزیکی شرق تهران , متخصص طب فیزیکی غرب تهران , کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی , کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی غرب تهران , فوق تخصص طب فیزیکی , طب فیزیکی چیست, متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , تماس با دکتر شریف نجفی , آدرس دکتر شریف نجفی , آدرس مطب دکتر شریف نجفی , تلفن دکتر شریف نجفی, دفتر دکتر شریف نجفی , مطب دکتر شریف نجفی , کلینیک دکتر شریف نجفی , کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی, متخصص طب فیزیکی , متخصص توانبخشی , کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی , کلینیک طب فیزیکی , کلینیک توانبخشی , متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , ادرس متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران , متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تهران , متخصص طب فیزیک و توانبخشی در تهران , متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در غرب تهران , فوق تخصص طب فیزیکی و توانبخشی , فوق تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران , کار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , لیست متخصص طب فیزیکی و توانبخشی , وظایف متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

درمان های دستی مانیپولاسیون | جا انداختن دیسک کمر | جا انداختن دیسک گردن (قسمت اول)

درمان های دستی مانیپولاسیون یکی از روشهای درمانی غیر جراحی برای درمان بیماری های ستون فقرات (از جمله دیسک) و مفاصل محیطی (مثل زانو) است.

درمان های دستی مانیپولاسیون

درمان های دستی مانیپولاسیون

ستون فقرات دارای ساختار و عملکرد متعدد و پیچیده ای است که چالش هایی را در مسیر درمان بیماری های این قسمت از بدن ایجاد می کند. اختلال در یک قسمت از ستون مهره ای، سایر نواحی آنرا متاثر می کند مثلا بیرون زدگی دیسک کمر باعث فشار به مهره ها، مفاصل بین مهره ای (مفاصل فاست) و لیگامان شده و باعث درد و تغییرات پاتولوژیک حاد و مزمن در این ساختارها می گردد به نحوی که گاهی این عوارض ثانویه مشکل اصلی بیمار را تشکیل می دهد. بنابراین ما در درمان دیسک کمر یا گردن نباید فقط به خود دیسک توجه کنیم بلکه ستون فقرات را بعنوان یک کلیت یکپارچه در نظر بگیریم و درمان را به صورت جامع طراحی کنیم تا عملکرد جزء به جزء و کلی ستون مهره ای را ارتقا دهیم.

درمان های دستی مانیپولاسیون بر چه اساسی ایجاد شده اند و چه نتیجه ای دارند؟

درمان های دستی مانیپولاسیون بر اساس عملکرد و دامنه حرکتی طبیعی و نرمال ستون فقرات ایجاد شده است که نتیجه آن نه تنها کاهش درد بلکه بهبود عملکرد ستون مهره ای است. در حیطه درمان های دستی فقط به معلول توجه نمی شود بلکه شناسایی و رفع عامل ایجاد کننده ناهنجاری نیز اهمیت دارد. مثلا چرا فقط یکی از دو همکار که از نظر سنی و شرایط کار و زندگی مشابهند، دچار بیمار دیسک شده است؟ آیا به غیر از عوامل ژنتیک موارد قابل اصلاحی وجود دارد تا از بروز بیماری های ستون فقرات پیش گیری کرد؟ یک محدودیت حرکتی یا عدم تقارن ساختاری و عملکردی در مهره ها می تواند زمینه ساز بسیاری از موارد بیرون زدگی دیسک یا آرتروز کمر و گردن باشد.

جا انداختن دیسک کمر - جا انداختن دیسک گردن

هدف اصلی در درمان های دستی جا انداختن دیسک کمر و گردن

پس هدف اصلی در درمان های دستی برگرداندن ستون فقرات به وضعیت ساختاری و عملکردی طبیعی است که ممکن است بعلت فتق دیسک یا بیماری دیگری از دست رفته باشد. البته در نتیجه ی این اصلاح وضعیت، درد بیمار نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد حتی با یک جلسه درمان.

مخاطب گرامی، برای مشاهده قسمت دوم مقاله درمانهای دستی مانیپولاسیون کلیک کنید





برای مشاهده متن کامل مقاله درمان های دستی مانیپولاسیون روی لینک درمان های دستی مانیپولاسیون کلیک کنید.





درمان های دستی مانیپولاسیون

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و استادیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.




آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴


وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com


کانال تلگرام مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

@drsharifnajafi





   

کلمات کلیدی:

درمان های دستی مانیپولاسیون, جا انداختن دیسک کمر, جا انداختن دیسک گردن, درمان دستی مانیپولاسیون, مانیپولاسیون ستون فقرات , مانیپولاسیون گردن , مانیپولاسیون کمر , معنی مانیپولاسیون , مانیپولاسیون دنبالچه , مانیپولاسیون شانه , مانیپولاسیون چیست , مانیپولاسیون بینی , چگونگی جا انداختن مهره کمر , جا انداختن دیسک بیرون زده , جا انداختن دیسک با بادکش , روش جا انداختن دیسک گردن , عوارض جا انداختن دیسک کمر , درمان دیسک کمر با طب فیزیکی , درمان دیسک کمر با زالو , متخصص دیسک کمر در مشهد , جا انداختن دیسک با بادکش , چگونگی جا انداختن مهره کمر , کلیپ جا انداختن دیسک کمر , جا انداختن دیسک بیرون زده , جا انداختن دیسک کمر به روش سنتی , درمان دیسک کمر با طب فیزیکی , درمان دیسک کمر با زالو , مهره 5 و 6 گردن